Woody Allen sprintek

Ki kéne takarítani, szakdolgozatot kéne írni, munkát kéne keresni, állásinterjúkra készülni, szóval egy dologhoz nincs időm mostanában: tétlenül ülni. Szóval dacos énem nekiállt a filmes listám pusztításának. Ezen szerepelt több Woody Allen-film is.

Korábban nem tudtam túl sokat Woody Allen-ről, de az Annie Hall-t pont láttam egy művtöri órán, bár nem figyeltem, mégis többet tudtam, mint a Youtube-on levő filmben szereplő butuska kicsi lányka.

Szóval megoldom a dolgokat, és úgy döntöttem megnézek csomó Woody-s filmet, de nem Toy Story-t amit amúgy szintén nem láttam, de ne tessék leköpni érte, már fel is írtam, hogy meg kéne nézni).

Mindenki nyugodjon le a picsábaAz ellógott művtöri óra emlékáre megnéztem az Annie Hall-t, ami így öregebb fejjel teljesen más, mint akkor. Ez komolyan olyan, hogy a Csupasz pisztoly c. film volt a kedvencem 5-6 évesen, milliószor láttam. De igazán érteni csak egy 10 évvel későbbi karácsonyi matinékor értettem, pedig 5-6 évesen Frank Drebin nagy kedvenc volt, és miattam nyűtte szét a kazit a videó, de a felnőtt poénokat nem értettem csak később, és teljesen más megvilágításba kerültek a poénok.

Annie Hall esetében például nem minden ember érti meg a kaffkai élmény kifejezést, meg nem mindenki értékeli a monológokat, amik remek keretet adnak a történetnek. Az ilyet értékelni tudni kell.

Anvy egy számomra nagyon szerethető figura. Komikus, filmsznob, szereti az összeesküvés-elméleteket, hipochonder, fél a rákoktól, pókoktól, szeret a halálról olvasni, könnyen hisztérikus lesz és nagyon könnyen hisztérikussá válik. Annie pedig aki nem éppen foglakozik Anvy érzelmeivel. Egy lázadó hippi, aki egy tündérmesében él, de kicsi önbizalommal, amit Anvy próbál erősíteni benne.

Tipikus se veled, se nélküled sztori, néha visszatekintésekkel a múltba, amit narrál az idősebb kori Anvy, vagy fel is tűnik benne idősebbként is.

A film értékelése:

Hozzászólás